Головна » Порадник для батьків » Що повинен знати та вміти майбутній першокласник?

Що повинен знати та вміти майбутній першокласник?

Загальний розвиток:

1) знати своє прізвище, ім’я по батькові, як звуть батьків, ким вони працюють, домашню адресу і телефон;

2) знати в якому місті/країні він проживає;

3) знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти-від ягід і овочів;

4) орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня;

5) мати уявлення про природні та погодні явища;

6) знати основні кольори;

7) знати поняття «право-ліво»;

8) знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;

9) вміти розповісти, чим він любить займатися;

10) Найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи?»

 

Інтелектуальний розвиток

Дитина повинна вміти:

1) вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;

2) знаходити зайвий предмет у групі;

3) додавати до групи відсутні предмети;

4) розповідати чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;

5) групувати предмети за ознакою і називати його;

6) відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.

 

Слух, зір, увага, пам'ять, мова

Дошкільник повинен вміти:

1) знаходити 10-5 відмінностей на двох схожих картинках;

2) описувати по пам’яті картинку;

3) запам’ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;

4) писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);

5) прочитати напам’ять вірш, розповісти казку;

6) складати розповідь за картинкою.

 

Основи математики:

Перед вступом до першого класу необхідно:

1) вміти рахувати від 1 до 10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені деякі числа;

2)виконувати лічильні операції в межах десяти, збільшувати/зменшувати кількість предметів «на два» і т.д.

3) знати сусідів числа;

4) знати поняття «більше-менше-порівно»;

5) знати прості геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;

6) вміти порівнювати предмети за довжиною, ширині і висоті;

7) вирішувати прості арифметичні задачки;

8) вміти поділити предмет на дві/три/чотири рівні частини.

 

Читання

Важливо, щоб дитина:

1) відрізняла букви від звуків, голосні від приголосних (тверді та м’які); здійснювала звуковий аналіз слів;

2) розрізняла слова: «звук», «буква», «слово», «склад», «речення», «наголос»; складала речення;

3) змогла знайти потрібну букву на початку, середині і наприкінці слова;

4) підбирала слова на задану букву;

5) ділила слово на склади.

 

Навички письма

Для успішного початку навчання в школі потрібно:

1) правильно тримати ручку та олівець в руці;

2) проводити безперервні прямі, хвилясті, ламані лінії;

3) обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;

4) вміти малювати по клітинках і точок;

5) копіювати з зразка геометричні фігури;

6) вміти продовжити штрихування малюнка;

7) вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.