Що повинен знати та вміти майбутній першокласник?
Загальний розвиток:
1) знати своє прізвище, ім’я по батькові, як звуть батьків, ким вони працюють, домашню адресу і телефон;
2) знати в якому місті/країні він проживає;
3) знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти-від ягід і овочів;
4) орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня;
5) мати уявлення про природні та погодні явища;
6) знати основні кольори;
7) знати поняття «право-ліво»;
8) знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;
9) вміти розповісти, чим він любить займатися;
10) Найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи?»
Інтелектуальний розвиток
Дитина повинна вміти:
1) вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
2) знаходити зайвий предмет у групі;
3) додавати до групи відсутні предмети;
4) розповідати чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;
5) групувати предмети за ознакою і називати його;
6) відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.
Слух, зір, увага, пам'ять, мова
Дошкільник повинен вміти:
1) знаходити 10-5 відмінностей на двох схожих картинках;
2) описувати по пам’яті картинку;
3) запам’ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;
4) писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);
5) прочитати напам’ять вірш, розповісти казку;
6) складати розповідь за картинкою.
Основи математики:
Перед вступом до першого класу необхідно:
1) вміти рахувати від 1 до 10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені деякі числа;
2)виконувати лічильні операції в межах десяти, збільшувати/зменшувати кількість предметів «на два» і т.д.
3) знати сусідів числа;
4) знати поняття «більше-менше-порівно»;
5) знати прості геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;
6) вміти порівнювати предмети за довжиною, ширині і висоті;
7) вирішувати прості арифметичні задачки;
8) вміти поділити предмет на дві/три/чотири рівні частини.
Читання
Важливо, щоб дитина:
1) відрізняла букви від звуків, голосні від приголосних (тверді та м’які); здійснювала звуковий аналіз слів;
2) розрізняла слова: «звук», «буква», «слово», «склад», «речення», «наголос»; складала речення;
3) змогла знайти потрібну букву на початку, середині і наприкінці слова;
4) підбирала слова на задану букву;
5) ділила слово на склади.
Навички письма
Для успішного початку навчання в школі потрібно:
1) правильно тримати ручку та олівець в руці;
2) проводити безперервні прямі, хвилясті, ламані лінії;
3) обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;
4) вміти малювати по клітинках і точок;
5) копіювати з зразка геометричні фігури;
6) вміти продовжити штрихування малюнка;
7) вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.