Головна » Порадник для батьків » КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ «ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ПЕРЕКАЗУВАТИ ХУДОЖНІ ТВОРИ?»

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ «ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ПЕРЕКАЗУВАТИ ХУДОЖНІ ТВОРИ?»

Консультація для батьків дітей молодшого дошкільного віку

«ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ПЕРЕКАЗУВАТИ ХУДОЖНІ ТВОРИ?»

 

   У  молодшому віці у дітей починають формуватися навички самостійного зв’язного висловлювання. Малюки в цей час не лише відповідають на запитання дорослого, а й здатні розповідати проте, де вони були, що з ними трапилося, що їм сподобалося тощо. Саме тому в молодшому дошкільному віці дітей навчають переказувати художні твори. Адже дитяча література містить найкращі зразки для наслідування.

       Варто пам’ятати, що для переказу добирають невеликі за обсягом твори ,написані простою, зрозумілою мовою.

Зазвичай, для переказу спочатку обирають до­бре знайомі дитині прозові твори — оповідання або казки («Курочка Ряба», «Ріпка», «Колобок», «Рукавичка»). Згодом можна використовувати й нові твори, з якими дитина щойно ознайомилася

       Як допомогти дитині навчитися переказувати?

Перш за все необхідно ознайомити дитину з художнім твором. Дорослий виразно розповідає казку або читає оповідання, проводить бесіду за змістом, показує ілюстрації. Своїми запитаннями і пояс­неннями зосереджує увагу дитини на окремих частинах твору: з чого почалася розповідь, що трапилося потім, чим закінчилася подія. Після цього дорослий пропонує дитині переказати твір. Краще це робити в ігровій формі: розповісти твір улюбленій іграшці, бабусі, татові.

         Які труднощі відчувають діти під час переказу?

Малюкам ще важко самостійно розібратися в суті описаних подій, простежити логічні зв'язки між ча­стинами казки чи оповідання. Тому під час перека­зу вони щось пропускають, переставляють епізоди тощо. У такому випадку дорослий може допомогти дитині постановкою запитань за змістом твору.

       Зверніть увагу! Підчас переказу важливо передати смисл художнього твору, дотримуючи послідовності у відтворенні епізодів. Однак непотрібно вимагати від дитини дослівного переказу. Дорослий має показати малюкові, що під час переказу можна замінювати слова у творі.

      Пам’ятайте! Важливою передумовою розвитку мовлення вашої дитини є регулярність занять, ваша впевненість, доброзичливість і бажання зацікавити дитину спільною діяльністю.