"Екологічне виховання дошкільнят. Поради для батьків за порами року. Осінь"
"Екологічне виховання дошкільнят. Поради для батьків за порами року.Осінь"
Екологія - це те, що оточує кожного з нас. Ще ніколи так гостро не стояла загроза
екологічної кризи, як сьогодні. На планеті з лякаючою швидкістю зникають різні види
унікальних тварин і рослин. З кожним днем все більше забруднюється навколишнє
середовище.
Щоб запобігти варварському ставленню до природи, варто починати виховувати
екологічну культуру з найменших років. Тому в наші дні екологічне виховання
дошкільників здобуває зростаючу актуальність.
Дошкільний вік - самий відповідний час для формування у дитини основ сприйняття світу.
Діти в ранньому віці дуже емоційні, чуйні та милосердні й сприймають природу як живий
організм.
Екологічне виховання дошкільнят насамперед, спрямоване на формування позитивного
ставлення дитини до навколишнього середовища - землі, води, флори, фауни. Навчити
дітей любити і берегти природу, дбайливо використовувати природні багатства - головні
завдання екологічного виховання.
Яке значення для дошкільнят має екологічне виховання?
виробляє відповідальність за збереження природи;
виховує почуття прекрасного, здатність бачити красу;
дає розуміння тісного взаємозв'язку всього живого на планеті;
запобігає агресивні, руйнівні дії по відношенню до природи;
спрямовує дитячу активність у позитивне русло і розширює кругозір.
Осінь
1. Шановні батьки! Перебуваючи разом з дітьми на прогулянці, поспостерігайте, що
шукають в траві птахи? Чому метелики літають біля квітів? Що вони роблять? Висновки
зробіть разом з дітьми: всім тваринам потрібна їжа, адже вони живі істоти.
07.10.2020 Консультації для батьків з екологічного виховання дітей
https://vseosvita.ua/library/konsultacii-dla-batkiv-z-ekologicnogo-vihovanna-ditej-259281.html 7/12
2. Перебуваючи разом з дітьми в парку, помилуйтесь його красою, погодуйте білочку
горішками. Акцентуйте увагу дітей на тому, що вона жива істота і також хоче їсти.
3. В теплий осінній день, перебуваючи з дітьми біля водойми, зверніть увагу дітей, яка вода
в ній — чиста чи брудна? Хто мешкає у водоймі? Зверніть увагу дітей на те, що і рослинам, і
тваринам, і птахам, як і людям, вода потрібна чиста.
4. Разом з дітьми уважно огляньте кімнатні рослини, які є у вас удома. Доручіть дітям
самостійно дізнатись, які з рослин більш вологолюбиві, а які менше (діти про це вже
знають) і полити їх.
5. Проведіть разом з дітьми дослід: в дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте
воду, а в іншу — ні. Далі спостерігайте за змінами. Висновки зробіть разом з дітьми.
6. Пересадіть зі свого городу кущ помідорів чи чорнобривців, а потім разом з дітьми
поспостерігайте, де довше буде рости рослина — на городі чи в квартирі? Чому?
7. Перебуваючи у парку чи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на стан
рослинності. Чому зів'яли рослини на городі, на квітнику? Чому опало листя? Хай про все це
розкажуть вам діти.