√оловна ї ѕоради психолога ї  ≥бербулл≥нг Ї формою знущань ≥з використанн€м ≤нтернет-технолог≥й.

 ≥бербулл≥нг Ї формою знущань ≥з використанн€м ≤нтернет-технолог≥й.

 ≥бербулл≥нг Ї формою знущань ≥з використанн€м ≤нтернет-технолог≥й.

“акий вид булл≥нгу може в≥дбуватись лише онлайн. ќднак трапл€ютьс€ випадки, коли цькуванн€ в мереж≥ Ї продовженн€м жорстокого ставленн€ товариш≥в у реальному св≥т≥

Ќайчаст≥ше знущанн€ передбачають зал€куванн€ жертви, поширенн€ чуток або зображень з образливим п≥дтекстом, публ≥кац≥ю особистоњ ≥нформац≥њ чи фотограф≥й, погрози, створенн€ ф≥ктивних стор≥нок. ѕлатформою дл€ к≥бербулл≥нгу можуть стати соц≥альн≥ мереж≥, додатки дл€ обм≥ну миттЇвими пов≥домленн€ми, електронна пошта , форуми, блоги, онлайн-в≥део≥гри тощо.

ќбразливий контент в ≤нтернет≥ поширюЇтьс€ значно швидше н≥ж у реальному житт≥, тому ≥ тиск на жертву зростаЇ. ≤нформац≥€ може набувати в≥русного характеру, в такому випадку зупинити њњ розповсюдженн€ чи видалити з мереж≥ вже майже неможливо.

якщо ваша дитина все ж стала жертвою к≥бербулл≥нгу, важливо вчасно це розп≥знати. —еред основних ознак – част≥ зм≥ни настрою, нервов≥ в≥дпов≥д≥ на запитанн€, намаганн€ уникати сп≥лкуванн€ з однол≥тками, спроби пропустити школу та видаленн€ проф≥л≥в з соц≥альних мереж. «в≥сно, жодна з цих ознак не Ї гарант≥Їю того, що над дитиною знущаютьс€, але вони точно мають викликати занепокоЇнн€ батьк≥в.

ѕротид≥€ к≥бербулл≥нгу – вихованн€ та д≥алог

 ≥бербулл≥нг може спричинити стреси та психолог≥чн≥ травми в жертв, тому важливо вчасно запоб≥гти ц≥й проблем≥. Ќижче наведено 4 принципи у вихованн≥, €к≥ допоможуть уникнути небезпечних насл≥дк≥в к≥бербулл≥нгу та побудувати в≥дкритий д≥алог:

1.     Ќавч≥ть д≥тей правил повед≥нки в ≤нтернет≥

ќск≥льки цифровий св≥т Ї частиною реального житт€, в мереж≥ також потр≥бно дотримуватис€ правил повед≥нки. “ому важливо навчити юних користувач≥в правил повед≥нки та сп≥лкуванн€ в рамках цифрових мед≥а. Ќа основ≥ отриманих знань п≥дл≥тки зможуть приймати правильн≥ р≥шенн€, знати ≥ розум≥ти принципи, необх≥дн≥ дл€ того, щоб залишатис€ в безпец≥ онлайн.

2.     –озкаж≥ть про користь в≥д використанн€ мереж≥

Ќамагаючись захистити д≥тей в≥д к≥бербул≥нгу та небажаного контенту в ≤нтернет≥, батьки часто переход€ть межу ≥ намагаютьс€ заборонити п≥дл≥ткам використовувати гаджети. ќднак, у сучасних п≥дл≥тк≥в, €к≥ вже не у€вл€ють своЇ житт€ без технолог≥й, так≥ д≥њ можуть викликати негативну реакц≥ю.  р≥м цього, батьки не зможуть контролювати доступ до мереж≥ завжди ≥ всюди, тому краще навчити юних користувач≥в рац≥онального використанн€ ≤нтернету.

Ќадзвичайно важливо не заборон€ти гаджети, а показати способи њх використанн€ дл€ власного блага, зокрема дл€ доступу до потр≥бноњ ≥нформац≥њ, саморозвитку, навчанн€, сп≥лкуванн€ та пошуку нових друз≥в.

3.     –озкаж≥ть, що скаржитис€ на кривдника — це нормально

” б≥льшост≥ випадк≥в к≥бербулл≥нгу п≥дл≥тки знають про цькуванн€ ≥нших, але вир≥шують не розпов≥дати про це дорослим. ён≥ користувач≥ часто бо€тьс€ стати наступною жертвою або з≥ткнутис€ з покаранн€м дорослих.

Ќа додаток до розмови з батьками, про неприйн€тну повед≥нку в ≤нтернет≥ можна ≥ потр≥бно пов≥домл€ти на самих платформах. ћайже у вс≥х соц≥альних мережах Ї можлив≥сть поскаржитис€ на публ≥кац≥њ, коментар≥ та нав≥ть проф≥л≥, €к≥ поширюють небезпечний або образливий контент. ѕ≥сл€ отриманн€ певноњ к≥лькост≥ таких скарг публ≥кац≥€ чи проф≥ль автоматично видал€ютьс€. ¬арто зазначити, що так≥ скарги Ї абсолютно анон≥мними.

4.     «аохочуйте в≥дкритий д≥алог

ƒ≥ти повинн≥ знати, що мають до кого звернутис€ у раз≥ виникненн€ проблем в ≤нтернет≥. ” цьому випадку дов≥ра Ї запорукою в≥дкритого д≥алогу.

ƒосить часто юн≥ користувач≥в думають, що њхн≥ онлайн-проблеми батькам важко зрозум≥ти. „астково це спричинено впевнен≥стю п≥дл≥тк≥в у недостатн≥й об≥знаност≥ батьк≥в про сучасн≥ технолог≥њ. ≤ншою причиною уникненн€ д≥алогу може бути р≥зниц€ у сприйн€тт≥ цифрового житт€. ƒл€ дорослих проблеми в ≤нтернет≥ можуть бути не вартими уваги, тод≥ €к п≥дл≥тки можуть сприймати њх €к серйозн≥ негаразди. —аме тому батькам потр≥бно з розум≥нн€м п≥дходити до кожноњ проблеми у цифровому св≥т≥та допомагати з њх вир≥шенн€м.

ѕопри те, що юн≥ користувач≥ знають б≥льше про способи використанн€ технолог≥й, доросл≥ мають б≥льше реального досв≥ду. ¬ажливо, щоб це розум≥ли ≥ сам≥ д≥ти. ѕершим кроком до побудови д≥алогу про к≥бербулл≥нг може стати обговоренн€ теми та шл€х≥в вир≥шенн€ ц≥Їњ проблеми. Ѕатькам важливо бути в≥двертими та дати п≥дл≥ткам зрозум≥ти, €к д≥€ти у под≥бн≥й ситуац≥њ. “акож потр≥бно пам’€тати, що заохочувати юних користувач≥в говорити про своњ страхи та проблеми набагато продуктивн≥ше, н≥ж застосовувати покаранн€.

«ам≥сть суворих обмежень спри€йте безпечному використанню ≤нтернет-технолог≥й та приймайте участь у взаЇмод≥њ м≥ж дитиною та пристро€ми. ƒопомогти у цьому можуть ≥нструменти батьк≥вського контролю, €к≥ дозвол€ють блокувати веб-стор≥нки з потенц≥йно небезпечним вм≥стом, а також встановлювати обмеженн€ на використанн€ пристроњв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 онсультац≥€ дл€ батьк≥в

 ≤Ѕ≈–Ѕ”Ћ≤Ќ√ –

ўќ ÷≈ “ј ≈ ≤ я  …ќ√ќ ”Ќ» Ќ”“»?

Медуза: Кибербуллинг. Это серьезная проблема? | ÐШнститут Медиа Полиси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ѕ≥дготувала практичний психолог

≤. ƒ. ‘орманюк