Головна » Поради психолога » Анкета "Наші діти. Які вони?"

Анкета "Наші діти. Які вони?"

АНКЕТА «Наші діти. Які вони?»

Запропонована методика дасть можливість дізнатися про особливості нервової системи вашої дитини, що допоможе організувати індивідуальний підхід до кожного. Тому намагайтеся бути об’єктивними і справедливими у своїх відповідях. Підкресліть ті особливості поведінки, що найбільш характерні для вашої дитини. Домінує той тип темпераменту, де найбільше підкреслених відповідей.

1.     Любить галас і метушню навколо себе.

2.     Відчуває велику потребу в близьких людях, які могли би підтримати, заспокоїти.

3.     Часто роздратована, чимось збуджена, неспокійна.

4.     Швидких відповідей на будь-які запитання від дитини чекати не слід.

5.     Любить роботу, яку потрібно виконувати швидко.

6.     Діти вважають вашу дитину веселою.

7.     У дитини часто змінюється настрій.

8.     Частіше мовчить у товаристві дітей.

9.     Не наважується заговорити першою з іншими людьми.

10.    Не любить галасливих ігор, віддає перевагу усамітненню.

11.     Уміє довго гратися, виконувати завдання не відволікаючись.

12.    Любить похвалитися, прикрасити події.

13.   Часто не може всидіти на місці.

14. Її легко засмутити.

15.  Довше за інших зберігає працездатність, не втомлюється.

16. Легко переключається з одного доручення на інше.

17.   Нетерплячий, незібраний, особливо не любить чекати.

18.  Віддає перевагу копіткій роботі, що не вимагає швидких реакцій.

19.Швидко втомлюється, припиняє слухати.

20.  Вірить у себе, легко переносить невдачі.

Сангвінік - 1,6,12,16,20

Холерик – 3,5, 7, 13, 17

Меланхолік – 2,9,10, 14,19

Флегматик – 4,8,11, 15, 18

ЯК ВИХОВУВАТИ ДІТЕЙ З РІЗНИМИ ТИПАМИ ТЕМПЕРАМЕНТУ

Дитина – сангвінік

·        Намагатися виробляти в дитини стійкі інтереси.

·        Навчати терплячості, тому що розпочату справу потрібно доводити до кінця.

·        Якомога більше хвалити за моральність вчинків.

·        Позбавляти недбалості й поверховості під час виконання завдань.

·        Ураховувати, що життєрадісність, товариськість і оптимізм сангвініка здатні повернутися іншим боком медалі та стати як джерелом легковажності, так і нестійкості дитини.

·        Під час спілкування вимоги до дитини повинні бути максимально справедливими.

·        Варто давати вихід енергії, стимулювати розкриття потенціалу, здібностей.

·        Потрібно виявляти довіру до дитини, підтримувати, закріплювати віру у власні сили.

·        Не давати доручення, пов’язані з монотонною, довготривалою діяльністю.

·        Допомогу надавати у формі відкритої дружньої підтримки.

·        Бути максимально вимогливими під час скоєння дитиною навіть незначних порушень.

·        Така дитина швидко втомлюється від одноманітних занять, швидко руйнуються її звички.

·        Коли дитина неякісно виконала завдання, змусити те саме завдання виконати ще раз.

·        Формувати стійкі інтереси; розпочату роботу навчати виконувати до кінця; виробляти з раннього віку стійкий інтерес, терпіння, цілеспрямованість.

·        Навчати дитину дорожити дружбою зі старими друзями.

·        Використовувати її лідерські здібності в колективі.

 

Дитина – флегматик

·     Намагатися виробляти допитливість і зробити дитину ініціативною.

·     Навчатися як правильно переключати увагу під час виконання різних доручень, і як розподілити раціонально час.

·     Не дратуватися повільності дитини, а прискорювати її, залучаючи до ігрової діяльності, хоча б ігри навздогін.

·     Навчати повніше виражати свої емоції та почуття: радіти, горювати, жаліти когось і бути добрим.

·     Намагатися розвинути навички спілкування і товариськості.

·     Грати з нею в ігри, у яких необхідні швидкість рухів, точність, спритність, і заохочувати, коли вона виконує певні правила гри.

·     У будь-які способи пробуджувати кмітливість та уяву дитини.

·     Стежити за тим, щоб дитина якомога менше була інертною, в’ялою.

·     Давати дитині детальний інструктаж щодо здійснення певної діяльності.

·     Не карати за повільність, некмітливість.

·     Стимулювати вияв щирих почуттів дитини, залучати її до цікавої діяльності, що розвиває почуття, емоції.

·     Уникати доручень, пов’язаних із занадто високим темпом діяльності.

·     Під час читання творів та гри ознайомлювати дитину з різновидами почуттів, учити правильно виявляти їх, співчувати, радіти.

·     Заохочувати кожен вияв самостійності дитини, непомітно допомагати у складних справах.

 

Дитина – холерик

·     Уповільнити темп життя дитини, розставивши на її шляху різноманітні шлагбауми і передбачені зупинки.

·     Скерувати нестримну енергію, на корисні та потрібні справи.

·     Навчати обмірковувати свої рішення, оцінювати запас своїх сил.

·     Виховувати наполегливість і стриманість, уміння володіти собою, щоб не дратуватися.

·     Блокувати будь-яку агресивність.

·     Добирати такі ігри та методи роботи, де закріпилися б процесі гальмування і не виникло б надмірного збудження з боку нервової системи: спокійні, у яких усе залежить від уваги і потрібно мінімум емоцій.

·     Не забувати, що безпосередність холерика найчастіше перетворюється на нетактовність і ображає людей.

·     Холерика необхідно навчати ввічливості та вимагати, щоб він таким став.

·     Холерика не варто вмовляти, він реагує зазвичай лише на батьківські вимоги.

·     Не гальмувати активність дитини у формі безпосередньої заборони.

·     Не задовольняти примхи дитини заради того, щоб вона не вередувала.

·     Раціонально використовувати енергію дитини шляхом переключення з одного виду діяльності на інший.

·     Ніколи не підвищувати голос, не вдаватися до залякування.

·     Спілкуватися з дитиною спокійним, але впевненим тоном.

·     Оберігати нервову систему дитини, обмежувати впродовж дня ігри, заняття, що призводять до збудження нервової системи дитини.

·     За дві години до сну пропонувати спокійні ігри, види занять.

·     Не карати дитину статичним положенням тіла.

·     Пропонувати такі види діяльності, що формували б довільну увагу, сприяли закріпленню в її нервовій системі процесів гальмування.

 

Дитина-меланхолік

·     Виявляти співчуття та повне розуміння почуттів дитини.

·     Дитина складно переносить сильні подразники. Обмежте її новими знайомствами та іграми.

·     Така дитина тривалий час адаптується до нового колективу.

·     Не допускати підвищення голосу, окриків, непосильних вимог для дитини.

·     Розвивати у дитини комунікабельність шляхом гри.

·     Допомагати дитині під час  виконання завдань, підтримувати найменший прояв активності.

·     Виховувати волю, наполегливість і почуття власної цінності в колективі.

·     Періодично організовувати ситуацію успіху.

·     Змалку навчати планувати власну діяльність, розподіляти роботу, щоб уникнути навантажень.

·     Тактовно та зацікавлено проникати у внутрішній світ дитини, здійснювати моральну підтримку, зміцнювати віру у власні сили.

·     Не потрібно вимагати від меланхоліка того, що для нього неможливо. Накази гальмують його діяльність.

·     Намагатися підтримувати дитину, похвалити, бути з нею добрим і ніжним.