Заняття по моральному вихованню та розв мовлення

Тема: В гостях у Кузі.

Програмовий зміст: Познайомити дітей з оповіданням В.О. Сухомлинського «Покинуте кошеня», розширити знання дітей про доброту, про турботу до тварин, про відповідальність за них, вчити слухати музику, впізнавати характер і темпи, настрої, вірно висловлюватися, викликати в дітей піднесений настрій; розвивати  мислення, увагу, пам’ять, мовлення; виховувати доброту, любов до оточуючих і до тих, кого приручили.

Обладнання і матеріали: Загадки, оповідання В. О .Сухомлинського, музичні твори, матеріали до ігор, м’яка іграшка – котик, набори геометричних фігур, вірші.

 

Хід заняття

І. Організаційна частина.

( Діти заходять в кімнату, роздивляються навкруги, сідають на стільці)

ІІ. Основна частина.

1.Створення проблемної ситуації.

- Діти, ми потрапили до когось в гості, а самого хазяїна вдома немає. (дивлюсь на пакетик з віскасом). А! Я  вже здогадалась в кого ми в гостях! Ось послухайте загадку, і дізнаєтесь і ви:

«У нашої бабусі сидить дід в кожусі,

Проти сонця гріється, без води умиється?»

(Котик)

-А ось на столі лежить котикова книжка. Давайте дізнаємось, про що ж це він нещодавно читав? І поки будемо чекати на хазяїна, я вам прочитаю ось це оповідання, яке називається «Покинуте кошеня». Написав це оповідання В.О.Сухомлинський.       (Читання оповідання вихователем)

2. Читання і аналіз оповідання В.О.Сухомлинського «Покинуте кошеня».

Бесіда за змістом оповідання:

-Вам сподобався вчинок Наталочки?

-Чи добре буде котику у неї?

-Як би ви віднеслися до сумуючого котика?

-Чи можна сказати про Наталочку, що в неї добре серце? Чому?

-Що таке добро взагалі?

(Відповіді дітей)

-Вірно, діти, дівчинка добре вихована , тому не вагаючись взяла котика додому, і їм удвох завжди буде тепло, весело й спокійно. Про таку дівчинку із впевненістю можна сказати, що в неї велике серце.

3.Слухання і аналіз музичних творів, які відображають сум і радість котика, про якого йде мова в оповіданні.

-Хто впізнав ці музичні твори?

-Якою була музика, що звучала першою? (повільна, сумна)

-Якою була музика, що звучала другою? (швидка, весела, динамічна)

-На яку частину оповідання – на першу чи на другу – була схожа перша музика? А друга?

-Молодці, діти, ви правильно сказали, бо були уважними.

4. Бесіда по домашніх тварин, які живуть в дітей вдома. Розказування віршів, загадок про домашніх тварин дітьми.

-Діти, а в кого  з вас вдома живуть різні звірята?

(Діти розказують вірші, загадки про домашніх тварин)

Є у мене друг маленький,

Він пухнастий і сіренький,

Має він розумні очі,

З усіма погратись хоче.

 

Приніс учора татко

Маленьке цуценятко.

Він з нами грається,

І зовсім не кусається.

На молочка, маленьке,

Та підростай швиденько!

 

Гарні та пухнасті

Кролики вухасті,

Мають гострі зуби,

Їсти дуже люблять!

 

Моркву і капусту,

Сухарі із хрустом,

Буде тепло влітку-

Випущу із клітки.

Хай собі стрибають –

Ноги розминають!

 

Є у мене киця Мурка,

Дуже мудра кішка.

Тільки скажеш:

«Замазура!»

Вмиється хоч трішки.

 

Киця любить, як по спинці

Гладжу киценьку свою,

Як дарую їй гостинці,

Кашку, молочко даю.

Киця сердиться на мене,

Як смикну її за хвіст,

Очі робляться зелені,

І не п’є тоді й не їсть!

5. Гра «Допоможи котикові повернутись додому».

-Щось нашого котика довго немає… Мабуть, він пішов погуляти до лісу і заблукав… Давайте допоможемо йому повернутися  і пограємо в гру «Допоможи котикові повернутись додому».

Мета : Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

6. Психогімнастика (під повільну музику)

7. Гра «Що любить їсти котик?»

(стук в двері, з’являється котик)

-Молодці, діти, ви допомогли котикові повернутись додому. І він вам дуже вдячний. А чи хочете ви дізнатись, як же звати нашого котика? А звати його Кузя.

-А хто знає, що люблять їсти котики?

(Рибу, м’ясо, ковбасу, сир, корм).

-І зараз ми з вами пограємо в гру і спробуємо нагодувати нашого Кузю. Я буду підходити до кожного з вас, ви витягуєте з торбинки (не дивлячись в неї) малюнок із зображенням певного продукту харчування, називаєте, що зображено на малюнку. І потім кажете всім, любить котик їсти цей продукт, чи ні.

Мета: Розвивати мислення, пам’ять, увагу.

8. Гра «Впізнай за голосом»

-Ось вже і нагодували Кузю, і він вам дуже вдячний і за це хоче подарувати вам гру – «Впізнай за голосом»

Мета: Розвивати слух, пам’ять, увагу, мислення.

9. Дидактична гра «Склади з геометричних фігур котика».

-Кузі так сподобалось з вами гратись, що він вирішив запропонувати вам ще одну гру – він пропонує скласти його портрет з геометричних фігур. (Дається зразок)

Мета: Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять.

10. Вправа «Розгадай».

-Молодці, діти, ви всі справилися з завданням.

-А Кузя вже трохи стомився і хоче відпочити, але для вас він приготував ще одне завдання. Але щоб правильно його виконати, необхідно бути дуже уважними.

-У кішки нашого сусіда – дідуся Миколи – народилось кошеня. Друзі Дмитрик, Сашко та Андрій давно мріяли про котика. Дідусь кожного з них запитав: «Що ти будеш робити із кошеням?» Дмитрик відповів: «Я зав’яжу кошеняті батик!» Сашко посміхнувся: «А я буду гратися з ним!» І лише Андрійко сказав: «А я облаштую кошеняті теплу постіль  в кошику, наллю молока в мисочку і доглядатиму його!»

-Відгадайте, кому дідусь Микола віддав кошеня? Чому?

11. Читання вірша про добро.

-І я сподіваюся, що всі ви, в кого є вдома домашні улюбленці, будете завжди піклуватися про них, і ніколи не залишите їх без догляду, чи не так?

Живи, добро звершай,

Та нагороду за це вимагай,

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізнить від  мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

«Людина починається з добра!»

 

ІІІ. Заключна частина.

1.Підсумкова бесіда.

-Чи сподобалось вам сьогоднішня подорож? Чим саме?

-Яке оповідання ми читали на занятті?

- Чи сподобалось вам в гостях у Кузі?